rezervujte si cestovní pojištění online zde
Před cestou
Na co nezapomenout před cestou?
- seznamte se základními informacemi o navštěvované zemi a místě pobytu (rizikové oblasti)
- cestujete-li do méně vyspělých zemí, zjistěte si, zdali nepotřebujete očkování proti některým exotickým nemocím
- před delší cestou preventivně navštivte svého lékaře a zajistěte si nezbytné léky
- při cestě do země s vízovou povinností si včas vyřiďte víza na příslušném konzulátu
- při cestování automobilem se informujte, zda váš řidičský průkaz v navštívené zemi platí
- připravte se na odlišná pravidla silničního provozu
- nezapomeňte si pořídit fotokopie dokladů, které uložte na jiné místo než originály
- zavazadla označte skrytou jmenovkou s adresou, kterou uložte i dovnitř zavazadla
- cestujete-li letecky, použijte pevných, dobře uzamykatelných zavazadel a výrazně je odlište
Během cesty
Praktické informace
- obraťte se na naši asistenční službu v jakékoli tísňové situaci; odkudkoli ze světa jsou Vám k dispozici na telefonu naši asistenční koordinátoři, s nimiž můžete hovořit česky 24 hodin denně, 365 dní v roce
- pro případ zdravotních problémů je připraven na asistenční lince zkušený lékař, který Vám pomůže nepříjemnou situaci vyřešit.
- v případě hospitalizace musíte asistenční službu telefonicky informovat okamžitě!
- důkladně zkontrolujte zavazadla při převzetí od přepravce jejich vykradení či poškození okamžitě reklamujte u přepážky "Baggage Claims" v areálu letiště
- při letecké přepravě si cenné a křehké věci (fotoaparáty, kamery, notebooky, šperky, peníze, léky apod.) berte s sebou do kabiny; naopak do kabiny s sebou neberte nůžky, nože a jiné ostré předměty; zavazadla vždy uzamkněte nebo jinak mechanicky znesnadněte přístup k jejich obsahu
- při cestování automobilem uložte veškeré osobní věci do zavazadlového prostoru; věci v kabině vozu, byť přikryté, velmi přitahují pozornost zlodějů
- v hotelu ukládejte cenné věci, větší finanční obnosy, šperky, doklady apod. do hotelového trezoru
- v méně vyspělých zemích se vyhněte požívání vody z vodovodu, kostek ledu, místních mléčných výrobků a jídel prodávaných pouličními prodejci; i zuby si čistěte vodou prodávanou v lahvích a při sprchování vodu nepolykejte, zabráníte tím žaludečním a střevním problémům a možné nákaze parazity
- za žádných okolností neodevzdávejte v zahraničí svůj cestovní pas, ať jste k tomu jakkoli vyzýváni
-
při ztrátě dokladů a jiných vážných záležitostech se můžete obrátit se žádostí o pomoc na naše zastupitelské úřady, kontaktní telefon a adresu získáte u asistenční služby
Praktické informace
Při onemocnění nebo úrazu
- ocitnete-li se v zahraničí v nemocnici, vždy neprodleně informujte asistenční službu (tel. 420 221 860 606)
- některá zdravotnická zařízení v zahraničí po Vás mohou vyžadovat úhradu ošetření v hotovosti
- zaplatíte-li ambulantní ošetření v hotovosti, uschovejte si účty, aby Vám mohly být po návratu proplaceny
- nebudete-li schopni uhradit účty v hotovosti, obraťte se na asistenční službu
- neuhrazujte žádné účty zaslané na Vaši adresu a předejte je ihned pojišťovně
- dojde-li k úrazu v souvislosti s dopravní nehodou, předejte pojišťovně veškeré doklady policie
- při úrazu, jehož následkem může být trvalé postižení, vždy informujte asistenční službu
- vyžaduje-li Vaše onemocnění či úraz lékařský převoz, asistenční služba musí být rovněž předem informována
Při škodě na osobních věcech
- krádež osobních věcí neprodleně ohlaste na policii
- vyžádejte si policejní protokol obsahující seznam odcizených věcí, přibližnou dobu odcizení, kde byly odcizené věci uloženy, zda bylo vozidlo řádně zabezpečeno a jaké části vozidla byly poškozeny
- dojde-li ke škodě na osobních věcech v ubytovacím zařízení, požádejte písemně provozovatele o náhradu škody, převzetí žádosti si nechte potvrdit
- poškodí-li se zavazadla při přepravě, vyžádejte si od dopravce protokol PIR či jiné věrohodné potvrzení
- zdokumentujte okolnosti škody (fotografie atd.)
- při uplatnění škody přiložte originály účtů na věci, za něž požadujete náhradu
Při odpovědnosti za škodu
- svou odpovědnost za škodu bez souhlasu pojišťovny neuznávejte, vzniklou škodu neuhrazujte ani částečně, nepodepisujte žádný dokument, jehož obsahu nebudete rozumět
- poškozeného informujte o svém pojištění a předejte mu kontakt na pojišťovnu
- snažte se zajistit písemná prohlášení poškozeného a případných svědků
- zdokumentujte okolnosti škody (pořiďte např. fotografie)
Aktivní asistence na cestách
Jak Vám umíme pomoci
- 24 hodin denně můžete požádat o jakoukoli radu v češtině
-
vyšleme záchranný lékařský tým pro pacienta a zajistíme jeho repatriaci
do vlasti ambulancí i zvláštním letadlem - zajistíme, abyste byli v rukou kvalitních specialistů, a to kdekoli ve světě
-
poskytnutím platební záruky Vás ušetříme přímé platby při hospitalizaci
či při náročném ambulantním ošetření - naši čeští lékaři sledují stav pacienta a poradí, jak je vhodné dále postupovat
-
zajistíme přivolání blízké osoby z vlasti při Vaší delší hospitalizaci
a zprostředkujeme kontakt s rodinou - v případě ztráty uhradíme poplatky za vystavení náhradního cestovního dokladu
- poradíme jak postupovat při pojistné události
-
budete-li okradeni, jsme připraveni poukázat Vám přiměřenou finanční zálohu
na pojistné plnění
EuroAlarm Assistance Prague
tel.: +420 221 860 606
fax: +420 221 860 600
help@euro-alarm.cz
Zdravotní péče v EU
Čeští občané mají při pobytu ve státech Evropské unie (a také v Norsku, Lichtenštejnsku a na Islandu) nárok na zdravotní péči na účet své zdravotní pojišťovny. To však zdaleka neznamená, že se jedná o péči bezplatnou. Zdravotní pojišťovna za svého pojištěnce uhradí pouze tolik, kolik hradí zdravotní pojišťovny v zemi, kde byla péče poskytnuta, a tuto péči lze čerpat jen ve zdravotnických zařízeních financovaných z veřejných zdrojů.
Co je třeba vědět?
Ošetření v EU nikdy není bezplatné
- všude je třeba zaplatit stejnou spoluúčast jako místní pojištěnci; tato spoluúčast je na současné české poměry velmi vysoká (Francie ? 30 % u lékařského ošetření, až 65 % u léků; Dánsko ? až 100 % u ošetření zubů a u léků; Rakousko ? 10 EUR za den pobytu v nemocnici; Itálie ? 100 % u léků apod.)
- v některých zemích (např. Francie, Belgie) je třeba nejprve uhradit zdravotní péči v hotovosti, teprve po návratu do ČR je možné požádat o proplacení zdravotní pojišťovnu; spoluúčast uhrazena nebude
- zdravotní péči je možné čerpat jen v zařízeních financovaných z veřejných zdrojů, tzn. že jsou začleněna do veřejného systému zdravotní péče
- zdravotní péče čerpaná v privátních zdravotnických zařízeních nebude ze systému veřejného zdravotního pojištění hrazena (v turistických oblastech je většina zdravotních zařízení soukromá)
Co zdravotní péče nezahrnuje
- převoz do vlasti (repatriaci) si musí nemocný hradit sám bez dalšího nároku na proplacení
- repatriaci tělesných ostatků při úmrtí musí vždy zcela uhradit pozůstalí
- systém nezahrnuje asistenci pojištěným v zahraničí, která je důležitá zejména při hospitalizaci
- v každém státě existuje odlišný a velice složitý systém spoluúčastí
Proč je nezbytné sjednat komerční cestovní pojištění
- cestovní pojištění vždy poskytuje asistenční služby, tedy pomoc v případě nouze
- veškeré výlohy na léčení včetně místních zákonných spoluúčastí uhradí cestovní pojišťovna
- úhrada léčebných výloh se vždy vztahuje na veřejná i soukromá zdravotní zařízení
- výlohy na ošetření, které případně musel pojištěný v zahraničí uhradit v hotovosti, proplatí cestovní pojišťovna vždy v co možná nejkratším termínu (zhruba do dvou týdnů) po řádném předložení účtů
- cestovní pojištění se vztahuje i na repatriaci nemocného či převoz tělesných ostatků ze zahraničí
- cestovní pojištění poskytuje ochranu i v případě mnohých dalších rizik (odpovědnost za škody, zavazadla, zrušení cesty, přivolání blízké osoby apod.)
- podmínky pojištění jsou jednotné pro všechny státy
- cena cestovního pojištění je zpravidla mnohem nižší než výše zákonných spoluúčastí při lékařském ošetření v jednotlivých zemích
Pojištění v rámci karet
Spoléháte-li na pojištění v rámci platebních karet, vezměte v úvahu následující
- karta je prvotně určená k placení a nikoli k pojištění (pojištění je pouhým doplňkem)
- některé platební karty neobsahují toto pojištění automaticky, je třeba o něj zvlášť zažádat a zaplatit pojistné
- ?aktivace? pojištění bývá někdy vázána na úhradu služeb spojených s cestou (hotel, letenka) platební kartou
- některé z karet obsahují pouze úrazové pojištění (pozor ? nejedná se o pojištění léčebných výloh, ale o kompenzaci v případě trvalých následků úrazu nebo smrti následkem úrazu)
- v převážné většině nejsou limity pojistného plnění (tedy maximum toho, co nám pojišťovna v případě pojistné události vyplatí) příliš vysoké, u pojištění léčebných výloh nemusí limit postačovat na úhradu nákladů spojených s ošetřením a léčením, navíc se v případě léčebných výloh občas vyskytuje poměrně vysoká spoluúčast (až ve výši 5 000 Kč)
- pokud cestovní pojištění obsahuje i pojištění zavazadel, často jsou vyloučeny důležité položky jako např. videokamery, fotoaparáty apod., v mnoha případech se pojištění nevztahuje na krádež zavazadel z osobního automobilu způsobenou v nočních hodinách, limity pojistného plnění bývají poměrně nízké atd.
- pojištění zahrnuté v kartě neobsahuje mnohdy pojištění léčebných výloh a úrazu v souvislosti s provozováním rizikových sportů
- toto pojištění obvykle nezahrnuje plnění v případech zpoždění odjezdu či zavazadel, přerušení cesty, zrušení (storna) zájezdu, nebo kompenzaci v případě nevyužité dovolené atd.
TOP letenky
Nabídka světových autopůjčoven
- Alicante letiště
- Barcelona letiště
- Berlín - Tegel letiště
- Curych letiště
- Gran Canaria letiště
- Ibiza letiště
- Korfu - mezinárodní letiště
- Kos letiště
- Kréta letiště Heraklion
- Londýn letiště Heathrow
- Madrid letiště
- Mallorca letiště
- Miami letiště
- Nice letiště
- Oslo letiště - Sandefjord
- Rhodos letiště
- Řím letiště Fiumicino
- Sardinie - Cagliari letiště
- Split letiště
více o : Letenky