Hotely k ubytování

** hotely nízké kategorie
jednoduché podmínky ubytování a stravování, určené pro též nenáročnou klientelu

*** hotely střední kategorie
které nenabízejí žádný luxus, ale mají standardní podmínky ubytování a stravování

**** hotely vyšší kategorie
kvalitní podmínky ubytování a stravování. Určeno náročnějším klientům pro kvalitní odpočinek

***** hotely nejvyšší kategorie
luxusní podmínky ubytování a stravování. Určeno náročným klientům, kteří mají rádi luxusní dovolenou


Pokoje v hotelích

  • dvoulůžkový - pokoj se dvěma lůžky oddělenými nebo jedním velkým lůžkem (manželská postel), s vlastním sociálním zařízením na pokoji
  • jednolůžkový - pokoj s jedním lůžkem nebo i dvěma lůžky, obsazený pouze jednou osobou, s vlastním sociálním zařízením na pokoji
  • rodinný pokoj - jedná se o větší dvoulůžkový pokoj, ve kterém je možné ubytovat nejméně 2 dospělé osoby a 2 děti
  • apartmá - jedná se o 2 samostatné místnosti (1 ložnici + 1 obytnou místnost s možností přistýlky a kuchyňským koutem vybaveným základním nádobím, elektrickým nebo plynovým vařičem a ledničkou), s vlastním sociálním zařízením
  • studio - jedná se o jednu místnost s nejméně 2 lůžky a kuchyňským koutem vybaveným základním nádobím, elektrickým nebo plynovým vařičem a ledničkou
  • mezonet - jedná se o patrovou místnost (místnosti) s možností ubytování 3 a více osob, v některých případech vybavenou i kuchyňským koutem
  • suite - hotelový typ apartmá bez kuchyňského koutu s možností využití veškerého hotelového servis
  • bungalov - ubytovací jednotka, která tvoří samostatný stavební celek v obdobném uspořádání a vybavení jako je apartmá
  • přistýlka - jedná se většinou o rozkládací gauč nebo křeslo

Stravování v hotelích

  • polopenze - snídaně a večeře (může být formou švédských stolů či servírované s výběrem z menu)
  • plná penze - snídaně, obědy a večeře
  • all inclusive - snídaně, oběd a večeře včetně alko i nealko nápojů, teplá a studená jídla během dne. V ceně je i neomezená konzumace místních alko i nealko nápojů během dne a navíc ve většině hotelů zdarma plážové a nemotorové vodní sporty. Nabídka all inclusive se samozřejmě liší dle kvality hotelu. Pokud hotel poskytuje také jinou formu stravy, hosté s all inclusive většinou musí nosit plastikový náramek.

Jak poznat dobrý hotel?

Před samotným začátkem výběru si musíme ujasnit požadavky, které na hotel máme. Rozhoduje to, zda jede pracovně, na dovolenou, jestli cestuje s dětmi nebo naopak touží po klidu.

Při výběru je dobré se řídit podle následující trojice prezentace, komunikace a doporučení. Pečlivé sledování všech zmíněných aspektů určitě o hotelu mnohé odhalí a pomůže předejít pozdějším zklamáním.

Internet

  • Pečlivé prostudování webových stránek nebo materiálů, které jsou k dispozici, je prvním krokem k úspěchu. Informace tu mají být přesné, výstižné a dostačující. Na poslední slovo je zvláštní důraz.
  • Například hotel, který se v kolonce vzdálenost na pláž obejde s konstatováním, že stojí ve třetí řadě od pláže, se nás zjevně pokouší varovat dopředu. Řada může být někdy pořádně široká a pláž tím pádem v nedohlednu. Pokud je rozhodnuto a hotel se zdá být ?tím pravým?, jsou dvě možnosti jak udělat rezervaci. Telefonicky nebo přes internet.

Rezervace a kontakt

  • Přednost byste měli dát rezervaci telefonické. Má totiž jednu nespornou výhodu ? osobní kontakt. Už podle první věty se dá dobře poznat, jaké poměry v hotelu panují.
  • Pracovník, který řeší rezervace, musí mít stoprocentní přehled o všech maličkostech, na které se potencionální host zeptá. Většina hotelů automaticky nabídne klientovi kuřácký či nekuřácký pokoj a zjistí, jestli host přijíždí soukromně nebo pracovně. Pro alergika mohou být důležité také lůžkoviny z?umělého vlákna.
  • Zdánlivých maličkostí by se dala najít celá řada. V každém případě ale platí, že za každou otázkou musí následovat konkrétní odpověď.
    Potvrzení o rezervaci, které klient dostane z hotelu, by také mělo obsahovat stornovací podmínky. V případě, že rezervaci (takzvané bookování) děláte přes internet, jsou většinou součástí rezervačního formuláře.
  • Ceny za storno pokoje se týká jeden praktický poznatek. Pokud je uvedena u dvou zcela stejných pokojů ve stejném období rozdílná cena, je dobré zaměřit se na částku, která je požadována při zrušení rezervace.
  • Obecně totiž platí pravidlo, že pokud je cena pokoje nižší, je při zrušení nutno zaplatit první noc. Naproti tomu vyšší cena za pokoj většinou umožňuje zrušení rezervace jen několik hodin před příjezdem.

Hodnocení a názory

  • Posledním informačním zdrojem, souvisejícím s výběrem hotelu, je osobní doporučení. Naštěstí jsme v moderní době internetu, a tak není nic jednoduššího, než zadat jméno hotelu do jakéhokoli vyhledávače. Vhodným tipem jsou také nezávislé stránky www.tripadvisor.com
  • Hotely zde hodnotí sami hosté z různých koutů světa, kteří v nich pobývali. Ohodnocených hotelů je zde navíc poměrně hodně. Je tak možné si udělat objektivní názor a?zkonfrontovat ho s osobní představou. Jen počet hvězdiček nezaručí vaši spokojenost.

Slovníček pojmů:

RACK RATES - pultové ceny
FIT RATES - ceny pro individuelní klientelu
GROUP RATES - ceny pro skupiny ? zpravidla od 10-15 osob
COORPORATE RATES - ceny pro obchodní klientelu
HIGH SEASON - vysoká sezona
LOW SEASON - mimosezona

DOUBLE ROOM - dvoulůžkový pokoj
SINGLE ROOM - jednolůžkový pokoj
EXTRA BED - přistýlka
SUITE - pokoj s ložnicí a dveřmi oddelenou další místností, obývacím pokojem
JUNIOR SUITE - zpravidla pokoj s ložnicí a další místností ,obývacím pokojem
PORTERAGE (in/out) - poplatek za bagáž
HALF BOARD - polopenze
FULL BOARD - plná penze

CANCELLATION - storno
CONFIRMATION- potvrzení
OPTION - krátkodobá rezervace /většinou s uvedením data nebo hodiny/
RELEASE - termín do kterého musíte rezervaci potvrdit, nebo Vám automaticky propadne
FULLYBOOKED - hotel je plně obsazen
NO VACANCY - obsazeno
LATE ARRIVAL - pozdní příjezd
CHECK IN - příjezd a registrace hosta (obvykle v odpoledních hodinách)
CHECK OUT - odjez a odhlášení hosta (obvykle v dopoledních hodinách)

CANCELLATION CONDITIONS/FEES - Storno podmínky/poplatky
PAYMENT CONDITIONS - Platební podmínky
EXTRAS - poplatky, které nejsou zahrnuty v ceně ubytování např. minibar, pay tv, prádelna, účet z hotelového baru apod.


Online letenky

Online rezervace auta dle Vašich potřeb - malá, kompaktní, SUV, přesně pro účel vaší cesty. Dokážeme Vám nabídnout i auto pro 9 či 12 osob. Fly4less.cz vždy nabídne tu nejlepší cenu v destinacích v Evropě, USA i Asii. Jsme specialisté na nabídku aut ve Španělsku, kde naše ceny patří k těm absolutně nejnižším. Záleží nám na kvalitě našich služeb, i proto používáme zabezpečené servery pro internetové transakce.

Od roku 2009 autopujcovnalevne.cz poskytla tisíce levných nabídek autopůjčoven po celém světě pro naše zákazníky jak pro obchodní cesty, tak auta na dovolenou. Připojte se k tisícům spokojených zákazníků, kteří si rezervovali auto s námi a získejte cenovou nabídku na levné autopůjčovny kdekoli na světě ještě dnes, pomocí našeho zabezpečeného on-line rezervačního systému nebo nám zavolejte. Nabízíme profesionální zákaznický servis každý den od 9 do 21 hodin. Veškeré rezervace jsou generovány a zajišťovány systémem Cartrawler

Cestovní nástroje

V cestovních nástrojích přinášíme různé tipy jak dosáhnout a rezervovat letenky za nejnižší ceny. Mezi ně patří hledání i v okolních dnech, nejlépe +- 3 dny ve vámi požadovaném termínu. Další radou jak docílit nižší ceny je letět třeba uprostřed týdne za nebo odlétat z okolí českých hranic nejčastěji využívané patří odlety z Berlína,Vídně, Mnichova, ale i z Wroclavi Krakova nebo Katovic.


Nejhledanější letenky

Nejhledanější letenky z naší nabídky. Letenky, které naši zákazníci nejčastěji vyhledávají.




Newsletter

Přihlašením do odběru newsleteru souhlasíte se zpracováním osobích údajů Fly4less.cz